zondag 29 april 2012

Al Stewart in Ternat - het gat in zijn geheugen.

Al Stewart in Ternat


Onlangs las ik op een wonderlijke blog een stukje over Al Stewart.

Dat herinnerde mij aan die keer dat ik Al Stewart zag optreden in de Ploter te Ternat (een viertal jaren geleden denk ik).

Op een bepaald moment vroeg Al of er verzoekjes waren. Ik vroeg hem om “Life and Life Only” te spelen. Dat kwam uit zijn tweede elpee “Love Chronicles” uit 1969.

Tot mijn grote verbazing wist hij niet meer hoe dat ging. Ik heb hem toen nog een stukje voorgezongen. Een ietwat hilarisch moment. Moest hij gevraagd hebben om het even voor te spelen dan had ik dat waarschijnlijk ook gedaan.

Je ziet dus dat ook Al niet al zijn songs van buiten kent.

Hetzelfde overkwam “Major Lance” die eind jaren 70 in Halle (of al places) optrad, weliswaar met playback van de backing track.

Hem vroeg het publiek naar zijn “Crying in the Rain”. De man was stomverbaasd en dacht dat het om de Everly Brothers song ging (geschreven door Carole King). Toen het hem echter duidelijk werd dat dit NIET de vraag was, en de playback begon, huppelde hij wat verveeld rond en dat was het dan.


Al Stewart - Life and Life Only



Major Lance - Crying in the Rain




Geen opmerkingen:

Een reactie posten